24 maja 2017

Stephen King "Cmętarz zwieżąt" recenzja




"Zazwyczaj przeprowadzka to początek nowego życia, ale dla rodziny Creedów stała się początkiem ich końca. Mistrz horroru Stephen King zaprasza czytelników na wycieczkę do piekła i z powrotem!

Na świecie istnieją dobre i złe miejsca. Nowy dom rodziny Creedów w Ludlow był niewątpliwie dobrym miejscem - przytulną, przyjazną wiejską przystanią po zgiełku i chaosie Chicago. Cudowne otoczenie Nowej Anglii, łąki, las; idealna siedziba dla młodego lekarza, jego żony, dwójki dzieci i kota. Wspaniała praca, mili sąsiedzi - i droga, po której nieustannie przetaczają się ciężarówki. Droga i miejsce za domem, w lesie, pełne wzniesionych dziecięcymi rękami nagrobków, z napisem na bramie: CMĘTARZ ZWIEŻĄT (cóż, nie wszystkie dzieci znają dobrze ortografię...). 

Ci, którzy nie znają przeszłości, zwykle ją powtarzają... i nie chcą słuchać ostrzeżeń."

  Jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych książek Stephena, z którymi miałam do tej pory okazję się zapoznać, zaraz obok "Miasteczka Salem", które czytam aktualnie. Książka wciągnęła mnie swoją fabułą od samego początku. Poznajemy historię  pewnej rodziny, która na pozór wydaje się idealna, jednak ich los jest bardziej tajemniczy i mroczny niż moglibyśmy się spodziewać. Zaobserwować możemy wewnętrzną rozterkę głównej postaci między tym co słuszne, a tym co jest tylko pragnieniem, mogącym  przynieść bardzo złe skutki. Jeżeli jesteście fanami powieści pełnych grozy, to jest to idealna pozycja dla Was. Zawsze kiedy czytam którąkolwiek powieść Kinga, jestem pełna podziwu dla jego talentu. Nikt tak jak on nie trzyma czytelnika w napięciu. W końcu nie bez powodu zyskał sobie miliony fanów na całym świecie. "Cmętarz zwieżąt" to jedna z jego pierwszych książek i jak na razie dla mnie jedna z najlepszych. 


3 komentarze:

  1. Książka wydaje się bardzo ciekawa, jednak chyba nie na moje nerwy, haha.

    soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jednej strony zdaję sobie sprawę, że nie od parady wszyscy zachwycają się Kingiem i że jest on dobrym pisarzem, z drugiej jednak po jednej jego przeczytanej książce, po drugą sięgnę, aby upewnić się, czy aby na pewno jego twórczość nie jest dla mnie. Czytając jego książkę miałam wrażenie, że jest to taka fala, raz było super i czytało mi się bardzo dobrze, a raz tak nudno, że ciężko było mi przebrnąć przez rozdział.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam go
    tej książki jeszcze nie czytałam ale chyba się skuszę :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję :)